Idag rekomenderas Indie rock

Dagens musik tips är ett indie rock band på fem killar från Cardiff, Wales.
Jag talar naturligtvis om People in planes.
Dom känns, för mig, inte riktigt indie, men jag gillar det jag hör, speciellt deras senaste verk "Beyond the horizone" som släpptes ganska nyligen!

Sannigen är att det var Erik som sa till mig här om dan:
- Sara, jag har ett band som jag vet du kommer älska. Jag skickar några låtar.

Hade han rätt? OM han hade!
People in planes blandar slö soffmusik med electroriff. Härligt!
Här finns deras myspace: http://www.myspace.com/peopleinplanes

Förövrigt så har ju både Timo Räisänen och The killers släppt nytt. Har ännu inte lyssnat igenom det, men den dagen kommer. Desutom längtar jag med själ och hjärta på Kashmirs nya skivsläpp! Perfekt inför jul och nyår.


People in Planes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0