"Fattig är det nya svarta"

Om det är något folk berörs av så är det verkligen ekonomin, dvs pengar. Jag är för jämnan fattig. Luspank. Stenfattig. Urfattig you name it. Fattig är det nya svarta.

Livet är inte en dans på rosor skall jag säga er kära ekonomer! Trots mitt skarpa sinne för ekonomi och min otroliga smarta sparning så räcker ett studiebidrag på 1050 kronor inte till. Mitt syfte: HÖJ STUDIEBIDRAGET!
   Man får knappt ett par jeans nu för tiden. "På min tid.. lalala". Okej, på din tid kanske man fick ett par jeans för 200 kronor. Jag kommer knappast få det idag, eller imorgon. Varken i övermorgon eller om en månad. (Kanske på H&Ms rea dock om halva priset är satt. Men, hur ofta händer det?)

Så, jahapp! Åter en vecka av svält. He he he, nä inte riktigt så kanske. Till min lycka så rullade ju studiebidraget inklusive lite månadspengar in igår. Det har gått till lån (av bror min) ett par skor samt sparning till kommande maskerad och 20års fest. Det är inte lätt att vara "student"



Skolan idag var därimot lugn. Började vid halv 10 och slutade vid halv 2, så klockan är ganska tidigt! Dagen till ära ska jag tillbringa framför historia boken, men också framför ratten. Vänstersvängar ute på landsväg är vad som ska tränas ikväll! Wish me luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0