"hon är dum!"

Varför har man alltid ett hat mot andra tjejer? Okej, alltid ett hat var väl at ta i. Jag tänkte mer på om man vart i ett förhållande eller bara spanat in någon så upptäcker man att den pratar eller umgås med någon annan. Främst när man vart i ett förhållande och när den andra gått vidare och träffat någon annan. Trots att man själv egentligen inte bryr sig så känner man väll oftast ett hat mot tjejer eller killar den träffar? Speciellt när man egentligen inte har någon aning om vem det är. Eller? Har jag rätt eller har jag fel? Ni kan ju inte påstå att jag har helt fel i alla fall..

Vad fan vill hon mig. Kollar in min bilddagbok/facebook hela tiden”. Sanningen är den, jag läste en intressant artikel häromdagen om avundsjuka osv och det fick mig en ganska stor tankeläsare. Vi tar ett exempel:
    Du och din före detta pojkvän eller flickvän eller vad som helst slutar umgås. Han eller hon träffar en annan. Då tänker man oftast ”vad är felet på mig, jag fattar inte. Hon / han är fett ful!” Grejen är ju den.. Jag tror att den personen ditt såkallade ”X” träffar, lär ju påminna om dig.. eller? Det är bara ditt otroliga ego som trycker ifrån all fakta och det enda man ser är ”hon/han är dum”. Det lär ju vara något i dig som finns i hon/han som gör att den personen träffar hon/han? Hon/han kanske inte är så dum egentligen?

Vissa påstår att man söker motsatsen. Till en viss del tror jag att man gör det, men samtidigt så tror inte jag att man helt plötsligt ändrar sin personliga kemi på vilka man väljer att träffa. Någon röd tråd måste existera.
Happ hepp, en liten ”dagens tanke” eller något liknande. Vad tror ni egentligen?


Kommentarer
Postat av: Karolina

Om man går till en person som är ett kopia av ens ex visar det ingenting annat än att man inte har gått vidare och kommit över honom ännu!

2008-10-17 @ 10:48:30
URL: http://hannalinneakarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0