Rädda barnen

Först måste jag bara tillägga en grej om gårdagens filmkväll.. Vi möttes upp på konsum för att köpa godis. Då Emelie glömt bort att ta med sig filmer fick vi hyra en. Efter flera om och men valde vi en film som hette "Bratz". Hm.. "är inte de domdär dockorna" säger Selina. Jag svarar senare att det inte var det utan att det var en ungdomsfilm vars tjejer i klassen blev bratz. Yey! Det visade sig vara filmen bratz, dockorna, och dubbad på svenska! Vi fick helt enkelt åka ner och byta den. Tur att josefin har körkort då. Smidigt och bra! Samtidigt passade på vi en tur på E18. För kul!

Tillbaka till verkligheten.
Jag skulle lämna tillbaka filmen idag. Utanför konsum står det än äldre dam och samlar in pengar till rädda barnen. Jag gav några kronor trots att jag är ur fattig. Men det slog mig faktiskt att jag gav nog pengar på grund av henne. Tanten. Hon såg så oberörd och snäll ut. Kan ju slå vad om att om det hade vart en tjej i min ålder så har jag nog inte skänkt några pengar. Konstigt va? Prata viadre lite med henne och blev kvar utanför konsum runt tio minuter. Äldre är väl för fina. Jag tror jag skulle passa bra som anställd på ett äldreboende.

Dagens gärning går alltså till mig själv! *stolt* Kram sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0