tar med sig skolan hem

Repet blev inställd idag pågrund av att det krockade med allas intressen samt plikter. Vad är mitt intresse? Att plugga? Just nu kan man faktiskt tro att det är det.. Har precis gått igenom kulturmötes papper till provet nästa vecka samt religion som jag också har prov i snart. Efter två timmar pluggande kom jag på "jusste, har engelska prov imorgon". Nu blir det till att läsa det också.. så himla jobbigt. Ska man verkligen behöva ta med sig skolan hem? Jag menar.. till en viss del ska man göra det, men dethär är för mycket.

Till min protest skrev jag ner vad vi har de kommande veckorna. Resultatet är faktiskt chockerande:

v. 42 - (nu) prov engelska

v. 43 - prov kultur prov religion

v. 44 - lov

v. 45 - samhälls prov, histora bok utläst + uppsats om tiden i boken ex. 1800talet

v. 46 - psykologiprov 100 sidor, Nationellt prov SV uppsats 5 h, Redovisning eng. bok, redovnisning kulturarbete

v. 47 - nationelltprov engelska writing

v. 48 - nationellt prov engelska reading

v. 49

v. 50

v. 51 - julavslutning

Vecka fyrttiosex tillexempel. Får det de ut sådär? Alltså. allt dethär med skolan gör mig riktigt stressad. Ju fler vi är ju mer kan vi åstakomma hos rektorn. Jag skojar inte. Jag tänker härmed protestera hos rektorn eller hos studievägledarna. Ska det verkligen behöva vara såhär? Det är omänskligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0