det är just nu som jag insett

"Det verkar som om alla ska till denhär festen". Så säger en ung tjej, kanske runt 16 år, när kön bildas framför
bussingången. Under bussens gång "underhålls" jag av ett gäng skrikande fjortisar. Killar och tjejer, säkert första året i gymnasiet,
sjunger "shalalala" och sitt skolnamn samt klass. Det ekar i bussen. Det aploderas och skriks om att festen bara börjat. Jag sitter för mig själv
och verkligen ber till gud att vi, bussen, är framme snart. Hur fan orkar man hålla på så? Förstår inte.

Trött och hungrig stannar äntligen bussen hos mig, på ormberget. Är jag själv med att gå av här? Absolut inte. Såklart ska det otroligt
fulla fjortis (som jag skulle kallat dom)-gänget, gå av. Under tunneln, över vägen. Jag tittar tillbaka bakom mig
och ser en rad fylld av fulla ungdomar som går efter varandra. Dom måste var över tjugo stycken.
Och det är just nu, i det ögonblicket, som jag inser att jag fyller nitton år om 12 dagar.. man kan tro att jag skall bli 30!

Godnatt
Pusskram
Sara


Kommentarer
Postat av: anki

hata fjortisar =) haha. gott nytt år förresten =)=)

2009-01-01 @ 01:53:32
URL: http://amatanovic.blogg.se/
Postat av: Sophie

GOD FORTSÄTTNING :)

2009-01-01 @ 17:19:00
URL: http://sophiesimonsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

hahaha Sara nu känner jag dubbelmoralen jag vet att du har vart med en två eller tom tre gånger och skrikit sp3e shalalala på bussen ;D haha :P

2009-01-01 @ 21:17:16
Postat av: sara cederborg

Sv Emelie: Jo men det är det jag menar. Jag insåg igår hur otroligt ouppskattat det är som "publik" dvs dom som inte är med och skriker. Haha..

2009-01-01 @ 21:23:36
URL: http://projectstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0