Att hålla ett tal.. eller två

Jag hade tal idag, engelska. Det skulle va någon form av en redovisning av en bok man läst. Gick helt hyffsat.
Imorgon har jag tal i svenska om föräldrarnas påverkan på deras barn samt i kulturmöte om Samer och deras kultur.

Visste ni att man kan köpa tal? Hur skönt vore inte det? Riktigt skönt tycker jag.. dock så de flesta talen anpassade till speciella sammanhang så som bröllop, födelsedagar, begravningar osv.. Vad tycker ni om det? Att man kan köpa tal? Jag menar, det är ju för skönt, men kommer det från hjärtat?
Svårt att säga. Det gäller att göra något eget av det. För det är väl inte talets strukturering som uppskattas? Eller.. det hoppas jag inte. Det är innehållet som räknas tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0