Inte kunde jag ana

Igår var jag, mamma och micke iväg och kollade på ett hus i kolbäck. Obs. HUS! Det var en gammal prästgård. Tomt ytan var 8 ggr så stor som våran, och då är våran tomt ganska stor tycker jag. 7 rum och kök samt en källare och en vind som sträckte sig under och över hela huset. Utanför fanns något form skjul och garage. Mellan gick en gång där man förr  i tiden körde in med sin häst och vagn eller liknande, som en tunnel ungefär. Utanför allt dethär rann kolbäcksån. Det var riktigt fint trots sitt gammla skick.

Rummen var stora som jag vet inte vad. Ett rum, som jag drömde mig bort och sa att jag skulle ha, var ungefär lika stor som våran övervåning plus att den hade en walking-closhet (stavning?). Öppen spis, matsal, vardagsrum bla bla bla. Det coolaste var nog att mellan matsalen och köket fanns en hall samt sånna här svängdörrar! Värsta oldschool. Jag sa till mamma att utifall detta skulle bli vårt någon gång i framtiden så skulle jag har världens bjudning.

  Hall övre vån

... och inte kunde jag ana hur stor påverkan alkoholen har på oss människor. Varför kommer alltid "ens riktiga jag" fram efter ölinhav? Det var sista gången jag gick ut med dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0