Julstämning redan?

Det är så mörkt ute redan nu vid klockan fyra. Mamma har bakat lussebullar och även köpt hem riktiga pepparkakor. Johanna drack en "kaffe cinamon" idag när vi fikade. Känner ni julstämningen? Det gör jag. Det är ju trots allt bara femtio dagar kvar till julafton. Då inträffar även "19 om 19" för mig. Vilken värdelös ålder..

Anledningen till lussebullebaket idag är att idag fyller Micke, min mammas man år. Det ska firas med att släkten kommer över på mat samt fik. Min kusin på snart fem år avgudar lussebullar och mamma hade inte bättre för sig än att baka det. Det är inte så jobbigt som det låter då hon använde en såndär maskin, vad det nu heter.

Nu ska jag fixa mig och sedan äta. Ikväll kommer lite musiktips dyka upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0