dagens pizza-hut-tävling gick nästan för bra..

På trettio minuter proppa vi cirka 6 pizzaslizor.. men det var inte allt. Iallafall inte för några av oss som krigade lite mer än vissa andra.
Alltså.. trettio minuter. Varför tänkte man inte att äta lungt och sansat, då kanske man hade orkat mer? Jag kan avslöja att jag orkade bara 5 och ½ pizza slizes. Drog cirka 4 stycken under somsagt trettio minuter. Lovar lätt att jag hade orkat mer utifall jag planerat lite mer ;)

Och vinnaren är..
Vi hade våra aningar. Okej, jag hade mina aninger. Vissa stämde till en del, och vissa kom som en överaskning. Sandra tog täten med framsteg och vi var därpå på hugget. Jag låg sist ett tag, tog det lungt och sansat.. dock måste jag tyvär medela att josefin "sandalen" sandell kom på 5e plats av fem deltagande. Jag kom inte med av "de tre bästa". Jag kom alltså på fjärde plats.

Nu stod priset mellan Sandra "von-kalzone" Karlson, Emelie "empa" Norström och Bianca "biancish" Cederborg. Von Kalzone kände sig enormt säker på sin plats så hon passade på med lite mjukglass där mellan (då hon egentligen trodde att hon låg långt ifrån de andra och hade vunnit). Till min förvåning kommer bianca ikapp genom att använda "hamstermetoden". Otroligt grym och användbar metod inom pizza huts tävling. Samtidigt blev jag enomrt chokad då emelie, med ett säkert kort, låg tvåa. Tjejen som aldrig äter mat i skolan (oftast). Tjejen om är grymt kräsen. Tjejen som tydligen älskar pizza hut. Efter massa om och men, toalettbesök (yes), luftåterhämtning gav hon upp om tronen som andra platstagare och biancish trycker i sig den sista, 9onde (eller vaden 8onde) slizen.

Tillbaka till vinnaren. Ja.. vinnaren var och är ingen annan än Sandra Karlsson som efter ett antal timmar vann med sina 10 pizza slizar inklusive kanter. Med ett enormt mod och en ritkig rivstart avslutade hon årets första, men inte sista? pizza hut tävling. Varningarna innan stämde. Man skulle akta sig, och hon orkade mer än vad man trodde. Men jag måste medge att emelies insats tog mig med suprise.

Jag antar att jag inte är så speciellt bra på att tävla genom att äta mest pizza. Men vad gör det om några år?
Sara "sarizzle" Cederborg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0