Hitta din stil

Hur bra vore det inte om man kunde få en alldeles egen rådgivning fån experter om mode och skönhet? Hitta saker till riktiga klipp-pris och få inspiration från kändisarnas olika stila? Kanske vill du ha samma bikini som Kristen Dunst hade nu i somras eller klänningen som Sienna Miller gled runt på i förra veckan?

Det är lite utav det som lockade mig till dessa tre shoppingsidor på internet. Visserligen är dom på engelska, men enligt dem själva så går det alldeles utmärkt att beställa hem till Sverige. Dessutom tar det bara 3-4 fyra dagar.

1. "What girls want" - http://www.style.com/
Riktigt fascinerad blev jag när jag besökte denna hemsida. De har deras alldeles egna blogg om både stil och skönhet. Trend rappraporter och videoinspelningar från världens alla modevisningar är något som iallafall inte jag skulle ha råd med att åka iväg på. Super smart med videoklipp! Som grädden på moset visas också streetstyle. Inspiration gott folk!

2. "Latest trends, fashion and beauty availble to buy now" - http://www.styliefinder.com/
Denna sida har gjort succsé och sägs är påväg att konkurera ut style.com. Till skillnad från style så utgår man här mer från shoppingen. Varierande priser, allt från 150 svenska rikslader till 5000+. Det finns alltså något för alla plånböcker. Dessutom är urvalet väldigt varierat det med. Få inspiration från din favorit kändis eller fråga "the team" om rådgivning. Jag kommer utan tvekan shoppa här inom en snart framtid då pengarna rullar in.

3. "The online fashion store" - www.asos.com
Då de två andra engelska shoppingsidorna är utformade endast för kvinnor, så har denna även en mankollektion. Heja asos!  Även här kan man "get the look" och leta reda på kläder utifrån designers. Imponerande att dom säljer det svenska märket J. Lindeberg. Även kända märken som dolce & gabbana, Meghan och America Retro 1921 säljs här. Något dyrare jämfört med stylefinder. Kaske är denna sida något för dem som verkligen vet vad dom söker.

Hoppas ni uppskattar dessa hemsidor. Och med dethär blogginlägget kan jag nu förklara bloggens första "Dagens trend-tips" avklarat.

Nu måste jag stänga ner datorn och åka iväg och repa tillsammans med emelie och sophie. Det var ett tag sen sist och det ska bli riktigt kul! Ha en bra fortsatt dag, och en trevlig kväll ;)

See more from Alexander McQueen
Väldigt trendig klänning från stylefinder.com av märket Alexander McQueen £1.915. (Motsvarar ungefär 1.700 kronor)

Sara "sarizzle" Cederborg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0